fotos: tribus de la segarra

ORQUESTRA DE CAMBRA TERRASSA 48 & POLIFÒNICA DE VILAFRANCA

9  de setembre. Cinquè concert de les Nits Musicals Brufaganya,
12è Festival d’estiu ’23

                                                                PROGRAMA

 

Gran missa núm. 17 en do menor, K. 427 (417a), de Wolfgang Amadeus Mozart

 

I     KYRIE: cor, soprano (andante moderato)

II    GLORIA

      Gloria in excelsis Deo: cor (allegro vivace)

      Laudamus te: (allegro aperto)

      Gratias agimus tibi: cor (adagio)

      Domine Deus: soprano I, soprano II, (allegro moderato)

      Qui tollis pecata mundi: cor, (largo)

      Quoniam tu solus Sanctus: soprano I, soprano II, tenor (allegro)

      Jesu Christe: cor (adagio)

      Cum Sancto Spiritu: cor (allabreve)

III    CREDO

       Credo in unum Deum: cor (allegro comodo)

       Et incarnatus est: soprano (andante sostenuto)

IV    SANCTUS & BENEDICTUS

       Sanctus: cor (largo) – Osanna: cor (allegro comodo)

       Benedictus: soprano I, soprano II, tenor, baix – Osanna: cor (allegro comodo)

 

                                                      INTÈRPRETS

       Andrea Martí, soprano

       Marta Mathéu, soprano

       Joan Francesc Folqué, tenor

       German de la Riva, baix

 

       ORQUESTRA DE CAMBRA TERRASSA 48

       (Quim Térmens, director)

 

       POLIFÒNICA DE VILAFRANCA

       DAVID FERÀNDEZ URPÍ,  director

“Només la música pot crear una complicitat indestructible entre dos éssers. Una passió es marceix, es degrada com tot allò que participa de la vida; mentre que la música pertany a un ordre superior a la vida i, per descomptat, a la mort“.

Emil Cioran
Aveux et anathèmes

La Gran Missa núm. 17 en do menor, K. 427, de Wolfgang Amadeus Mozart, és una obra monumental i inacabada que destaca per la seva grandesa i profunditat emocional. Composta entre 1782 i 1783, aquesta missa revela la mestria de Mozart en la música sacra.

L’obra està dividida en diverses parts, començant amb el Kyrie, que estableix un to solemne i introspectiu. El Gloria segueix, amb àries i duets que ressalten la bellesa lírica i l’expressió emocional. El Credo és una afirmació de fe que s’esdevé amb una grandiositat que recorda l’òpera. El Sanctus i el Benedictus ofereixen una música molt i serena, creant una sensació d’adoració divina.

Tot i que la Gran Missa en Do menor resta inacabada, la seva complexitat i profunditat la fan perdurar com una obra mestra. Mozart va combinar melodies sublims amb textures corals riques i una orquestració exquisida. L’obra captura la dualitat entre l’humà i el diví de manera extraordinària.

La Gran Missa K. 427 és una fita de la música sacra. Malgrat ser una obra inconclusa, és emocionant i transcendental, connectant amb les emocions i la fe dels intèrprets i l’audiència. Continua essent una obra admirada i interpretada en l’àmbit de la música clàssica, recordant-nos la genialitat de Mozart en la creació de música immortal.

 

L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 i la Polifònica de Vilafranca van oferir una actuació majestuosa el dissabte passat a Sant Magí, i va captivar el nombrós públic. Amb la “Gran Missa” de Mozart, l’orquestra i el cor van oferir una interpretació que va transcendir, en certa manera, els límits de l’espai, portant l’audiència a un món de bellesa.
Sota la direcció experta de David Hernàndez i Urpí, la música de Mozart va prendre vida amb una intensitat i una profunditat especials. Els solistes, Andrea Martí, Marta Mathéu (si aquesta superba soprano és “una jove promesa” què passarà quan sigui una diva consagrada), Joan Francesc Folqué i Germán de la Riva, van brillar amb les seves veus impressionants, omplint l’ambient amb un encant inigualable.
La fusió de l’orquestra, el cor i els solistes va crear un concert d’una magnitud excepcional. Els moviments de la missa es van desenvolupar amb precisió i passió, creant una experiència que va tocar, com dèiem, les emocions del públic.
L’actuació va ser un record inoblidable de l’art i la música en el seu estat més elevat.
L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 i la Polifònica de Vilafranca van demostrar la seva dedicació i habilitat artística en cada nota interpretada. Va ser un honor tenir aquesta formació al Santuari de Sant Magí i volem expressar la nostra gratitud a tots els participants que van fer possible aquesta gran experiència.