Tribus de la Segarra

foto: tribus de la segarra

Santa Fe de Montfred, avui. Civit, Talavera.

5 de gener 2025

  • Innocenci VIII, preocupat per la bruixeria, promulga el 5 de desembre del 1484, la butlla Summis desiderantes affectibus en la qual reconeix la seva existència i envia a Alemanya els inquisidors on realitzaran la que és considerada com la primera “cacera de bruixes” de la història. Aquesta butlla papal serà la base perquè els dominicans publiquin, el 1487, l’obra Malleus Maleficarum que encara que mai no ha estat reconeguda per l’Església es convertirà en el text bàsic per a l’enjudiciament, condemna i càstig de la bruixeria.  ca.wikipedia.org

  • 4,5°  a les vuit. 75% d’humitat relativa. Fa una mica de serè. Cel mig tapat. I així seguirà segons la previsió. Avui la temperatura màxima: 11°.

  • Avui és Sant Simeó. Per molts anys.

  • “Regals rompen penyes.”

Bon dia 

Santa Coloma de Queralt

La Segarra
República, ocupada, de Catalunya

“No t’han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble”.

Vicent Andrés Estellés

“Cada dia hauríem de sentir una mica de música, llegir una bona poesia, contemplar un quadre bell i si és possible, dir algunes paraules assenyades.”

Johann Wolfgang von Goethe

  Don’t follow me. I’m lost too.

Vés-te’n cada dia al llit sabent una cosa més –o vés-hi amb qui la sàpiga–

Tribus de la Segarra

kiteline

La vida és com un examen quan no has estudiat: et penses que ho saps tot… fins que no te’l tornen corregit.



Alejandro Cifuentes

foto: tribus de la segarra

hi havia boira avui fa un any

santa coloma de queralt

la segarra

gener 2024

thedailybeast.com
perquè em portin moltes coses,
 
pau i joia a tots els nens.
 
Quina fosca nit!
 
Ai quin fred que fa!
 
Tot està adormit
 
Ja els sento arribar…
 
 

Amb la llum del fanalet, fragment

Jaume Moreno i Peracaula

foto: tribus de la segarra

quan feia fred

carbasí

la segarra

gener 2020

foto tribus de la segarra

aguiló avui

santa coloma de queralt

la segarra

gener 2025

Mordillo

goita!

 
Gustave Caillebotte. Bulevard Haussmann, efecte de la neu, 1880–1881.

Gustave Caillebotte va néixer a París el 19 d’agost de 1848 i va morir a Gennevilliers el 21 de febrer de 1894, als 45 anys. A més de pintor, també va ser col·leccionista, mecenes i organitzador d’exposicions, àmbits als quals va poder-se dedicar gràcies a la fortuna familiar. Realista als seus inicis, molt lligada a la pintura de Courbet i Millet, la seva obra va veure’s influenciada per l’impressionisme, moviment que va ajudar a tirar endavant finançant exposicions d’artistes com Renoir i Monet. Caillebotte va pintar escenes de la vida de l’alta burgesia però també de la classe treballadora, interiors i exteriors del París urbà, sempre, però, amb una mirada i composició influenciades per la fotografia.

Gustave Caillebotte
foto: tribus de la segarra

perfil

santa coloma de queralt

la segarra

gener 2023

foto: tribus de la segarra

l’ametlla de segarra a la tarda

la segarra

gener 2022

 “El fanatisme és més vell que l’islam, que el cristianisme, que el judaisme. És més vell que qualsevol estat, govern o sistema polític. És més vell que qualsevol ideologia o credo del món. Desgraciadament, el fanatisme és un component sempre present a la naturalesa humana, un gen del mal, per anomenar-lo d’alguna manera. 

 

 

Amos Oz

foto: tribus de la segarra

santa fe de montfred avui

civit, talavera

la segarra

gener 2025

congerdesign

Avui el cor no pena ni somica:
del món a penes ha servat esment.
Del mot només m’arriba la musica,
de l’arbre sols en veig el moviment.
I en cloent les parpelles una mica,
tal volta, a noves cures amatent,
pogués entendre com l’ocell s’explica
o què vol l’aigua amb tant renou d’argent.
Ara a recés em trobo del xaloc:
d’enuig i febre, polseguera i foc,
onades en neguit, ofec del dia.
Avui tinc el sentit embadalit:
amor finat és el més dolç oblit;
tempesta al lluny es torna melodia.

 

AMOR FINAT

Josep Carner

 

guialmons

les piles

la segarra

gener 2024

Amb el somriure, la revolta.

Així t’espero i t’imagino

i en l’horitzó de la mirada

el gest utòpic que et reclama.

Que vull trobar amb tu el camí dels estels

per llançar els somnis contra el temps.

Buscar el coratge perdurant en l’intent.

Així t’espero i així em tens.

 

I AMB EL SOMRIURE LA REVOLTA   fragment

Lluís Llach

foto tribus de la segarra

avui al matí

santa coloma de queralt

la segarra

gener 2025

“… Però també moren les paraules totes soles, que passen sovint per una primera fase d’oblit progressiu i acaben finalment com una espècie de romanalla incomprensible del passat”.

Antoni Dalmau rodamots.cat

“No vivim en un país, vivim en una llengua. Una pàtria és això, i res pus”

Biel Mesquida, Closca de lletra. VilaWeb

.

estar (estar-se) (estar-se’n)

Abstenir-se, deixar de fer una cosa, diu el DCVB. Efectivament, així es diu i així es fa servir, o més ben dit, es feia servir, ja que darrerament la gent se n’està de fer-la servir. Es perd aquesta paraula a favor de qualsevol altra negació com evitar.

foto tribus de la segarra

sant miquel des de santa fe de montfred, avui

civit, talavera

la segarra

gener 2025

 

Tuti: perempció, preempció, premoció