Avui al matí, Santa Coloma de Queralt, a la Baixa Segarra.
23 de febrer 2025
Un dia com avui de 1981 un grup de guàrdies civils segresten els parlamentaris al Congrés dels Diputats i a València els carros de combat de l’exèrcit surten pels carrers de la ciutat. Sembla que aquest fet va ser inspirat pel rei d’Espanya i uns quants militars.
6° a les vuit del matí. 89% d’humitat relativa. Poc vent de ponent cap a mestral. Cel tapat i enlleganyat. Avui, màxima de 13°. Entre ahir i abans d’ahir, amb prou feines 5 litres al pluviòmetre.
Avui és Sant Policarp, bisbe d’Esmirna. Per molts anys.
“La sort, no sabem si és davant o si és darrere”
Bon dia
Santa Coloma de Queralt
La Segarra
República, ocupada, de Catalunya
“No t’han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble”.
Vicent Andrés Estellés
“Fer el que és útil, dir el que és just i contemplar el que és bell; n’hi ha prou per a tota una vida.”
T.S.Eliot
Don’t follow me. I’m lost too.
Vés-te’n cada dia al llit sabent una cosa més –o vés-hi amb qui la sàpiga–
Tribus de la Segarra
“Cal rellegir les grans obres de tant en tant, a cada tombant de la nostra vida, puix que passat un cert temps ja no tenim dret a dir que les hem llegit: va ésser un altre qui les va llegir.”
Josep Palau i Fabre
Avui disset anys de la seva mort
al matí, argençola des del clot dels diumenges
aguiló
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2024
…I, amb tot, un cor,
encara el tinc, un cor:
amb el seu plor
i amb el seu goig, un cor;
amb un plor sobretot.
Els grans poemes de l’emperador iang-po-tzu.
Josep Palau i Fabre
neu i cal fúria, avui
des de santa fe de montfred, civit, talavera
la segarra
febrer 2025
Goita!
avui al matí
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2025
sotia el sol rere aguiló
des de santa fe de montfred, civit
talavera, la segarra
febrer 2024
S’ha de tenir valor per estimar de veritat. Cal estimar de tal manera que cap lladre, cap mala intenció, cap llei –ni la llei humana ni la llei divina– puguin fer res en contra d’aquest amor.
Sándor Márai
L’herència d’Eszter
camins
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2024
Jim Bird
L’ésser humà es compon de dues parts: raó i espontaneïtat. La primera et prohibeix fer les coses i la segona és el que et surt. Per això la meva filosofia és una forma de superar la raó i actuar com si estigués en un estat de tràngol, encara que accedir-hi no és senzill.
No vaig enlloc, només pinto, faré el que em surti. Hi ha dies en què faig alguna cosa en concret i gairebé sempre és un fracàs, llavors ho deixo en un racó, i al cap dels anys, ho faig sense pensar, gràcies a l’experiència que he acaparat durant aquest temps.
rauric al matí
vall del corb
la segarra
febrer 2024
Alguns finals són feliços, altres necessaris.
la vila, avui
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2025
No m’agraden els delinqüents que destrossen les lleis –vaig dir–
– De quina altra classe n’hi pot haver?
– Dels qui les fan.
Philip Kerr
Camp gris.
paisatge boirós, de matí
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2021
Maria Canaleta i Abellà
Avui quaranta-cinc anys de la seva mort.
Maria Canaleta i Abellà (Barberà de la Conca, 1 de gener de 1896 – el Masnou, Maresme, 23 de febrer del 1980) Va ser mestra.
Acabada la Guerra Civil Espanyola, el 1939, se li obrí un expedient de depuració per la seva ideologia d’esquerres i catalanista. Va ser destinada fora de Catalunya, a Pinarejo (Conca). S’hi va estar fins al 1942, quan, gràcies als informes favorables de l’alcalde, rector, cap de la Falange, i altres del Masnou, va poder tornar a ser directora de l’escola del Masnou. El 1966 es va jubilar.
ametllers i boira
santa coloma de queralt
la segarra
febrer 2020
Estic enamorat del meu amor primer.
Els ulls, fidels al cor, flors d’ella hi han brunyit.
Les pluges dels hiverns m’han dut a aquell recer
que és, en l’esclat del cel, un bell racó de nit.
EL PRIMER AMOR
Josep Palau i Fabre
montserrat, avui, des de santa fe de montfred, civit, talavera
la segarra
febrer 2025
“… Però també moren les paraules totes soles, que passen sovint per una primera fase d’oblit progressiu i acaben finalment com una espècie de romanalla incomprensible del passat”.
Antoni Dalmau rodamots.cat
“No vivim en un país, vivim en una llengua. Una pàtria és això, i res pus”
Biel Mesquida, Closca de lletra. VilaWeb
.
tastar
Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n’adonés
d’aquest donar-me: com si ho fes
un jo de mi que m’ignorés.
Jo em donaria a qui es donés
a canvi meu per sempre més:
que res de meu no me’n quedés
en el no meu que jo en rebés.
Jo em donaria per un bes,
per un de sol, prô que besés
i del besat em desbesés.
Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n’adonés:
com una almoina que se’m fes.
Josep Palau i Fabre
JO EM DONARIA A QUI EM VOLGUÉS
Tuti: perruca, pucera, recuperar

Bon dia, dimecres, 7 d’octubre, 2026
santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 7 d’octubre2026 Santa Coloma de Queralt La Segarra

Bon dia, diumenge, 4 d’octubre 2026
avui al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Bon dia, dimecres, 30 de setembre, 2026
cap a guialmons, les piles la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 30 de setembre 2026 Santa Coloma de Queralt

Bon dia, diumenge, 27 de setembre 2026
ahir al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura
MONTSE RUMBAU Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura Sant Jaume. Montargull. 2015 . El cognom Ralduga, d’on devia

Bon dia, dimecres, 23 de setembre, 2026
boira a les fondalades avui al matí santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 23