Al matí. Santa Coloma de Queralt, a la Baixa Segarra
7 de maig 2025
Tal dia com avui de 1714, el coronel Antoni Desvalls i de Vergós comanda la Batalla de Manresa en la que els austriacistes derroten als borbònics a la Guerra dels catalans. ca.wikipedia.org
4,5° a les set del matí. 87% d’humitat relativa. Vent molt fluix, per ara, de serè. Cel net i clar. Matí fresquet. Farà sol i la temperatura màxima fions a 16°.
Avui és Sant Sixt. Per molts anys. També Sixt i Hou de Celrà, llegendaris màrtirs de Celrà.
“Malalts d’amor, metges no en curen”
Bon dia
Santa Coloma de Queralt
La Segarra
República, ocupada, de Catalunya
“No t’han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble”.
Vicent Andrés Estellés
“Fer el que és útil, dir el que és just i contemplar el que és bell; n’hi ha prou per a tota una vida.”
T.S.Eliot
Don’t follow me. I’m lost too.
Vés-te’n cada dia al llit sabent una cosa més –o vés-hi amb qui la sàpiga–
Tribus de la Segarra
«Després dels quaranta anys la cara verdadera la tenim al clatell, mirant desesperadament cap enrere»
Julio Cortázar
el pati del castell a la tarda
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2024
No li vull pas regalar
cap pomell de margarides!
Que si preguntés “sí” o “no”
li diguessin mentides!
MARGARIDES
Joana Raspall
les piles
la segarra
maig 2023
la vila ahir
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2025
Goita!
roses al carrer
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2025
Vivim sols. Els altres són al nostre voltant, però vivim sols. De vegades aconseguim treure el cap al misteri de l’altre, penetrar-hi, però és molt poc freqüent. És l’amor, principalment, el que permet aquestes trobades.
Paul Auster
1988 – «La invenció de la solitud» 1988.
la plaça
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2025
Paul Gauguin
El color és lliure, subjectiu, sense necessitat d’ajustar-se a la realitat. L’estada a l’illa tropical de la Martinica dóna lluminositat a la seva paleta. La convivència amb van Gogh durant l’etapa d’Arle li ensenya la força dels colors contrastats. La seva concepció del color queda de manifest amb les instruccions que dóna a Sérusier per pintar l’obra emblemàtica El talismà (1888):
- «Com veus aquest arbre? És ben verd? Posa-hi verd doncs, el verd més bell de la teva paleta; —i aquesta ombra més aviat blava? No temis pintar-la tan blava com sigui possible.» ca.wikipedia.org
quan surt el sol
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2024
Avel·lí Artís i Gener, avui vint-i-cinc anys de la seva mort
Avel·lí Artís i Gener (Barcelona, 28 de maig de 1912 – 7 de maig de 2000) fou un periodista, escriptor, ninotaire, escenògraf, traductor, enigmista, director artístic de publicitat i corrector català. Més conegut com a Tísner, o bé amb els dos cognoms units, Artís-Gener. El 1990, fou un dels impulsors de l’edició en català del joc de taula Scrabble.
Just després de l’inici de la Guerra civil espanyola, s’exilià a París, amenaçat de mort per la FAI. De seguida, però, tornà i s’allistà voluntari a les milícies populars i arribà a ser tinent coronel de l’Exèrcit Popular de la República. Entre el 1936 i el 1939 dirigí les publicacions destinades als combatents al front de combat: Meridià, Amic i Vèncer.
Viquipèdia
savallà
vall del corb
la segarra
maig 2023
“I, de tota aquesta difusa quantitat d’ocells que la primavera ens acosta, el rossinyol és el que té més prestigi. Des de Sòcrates, que fixà en lletres gregues l’onomatopeia del seu cant, fins a Rilke i els lírics íntims, passant per tota la legió inacabable dels poetes, el rossinyol ha creat un volum enorme de poesia. Aquest ocell negre, petit, petitíssim, nerviós, sec, eixut, fugisser, fàcil de veure, difícil d’agafar, indomesticable, lliure, amagat sempre en els arbres ombrius, tingut per les persones enamorades en gran estima i per les persones establertes com un testimoni de la recança dels somnis perduts, ha produït delicades reflexions, meditats treballs, esforços vius.”
Josep Pla
Les hores
al vespre
guimerà
vall del corb
la segarra
maig 2021
Miracles no en tinc,
poders ni sermons,
només la tendresa,
la ràbia i la son
i els somnis tel.lúrics
de velles cançons,
la llum del capvespre,
rosada al matí,
l’estel i l’estrella,
la lluna, quan vol
i aquella finestra
per on surt el sol
rera la muntanya,
prop del rierol
que juga amb la pluja
i es mulla tot sol.
Miracles no en tinc,
només meravelles,
el sol, les estrelles
i un poble que es mou
pel cel inclement
malgrat la tempesta
i els aires de pesta
que ve de ponent
deixant una flaire
per tots els carrers,
on viuen i moren
els nous botiflers.
Miracles no en tinc,
ni hòsties, ni embuts,
només l’energia
fidel dels tossuts!
MIRACLES NO EN TINC
Joan Salat
el portalet i santa maria
santa coloma de queralt
la segarra
maig 2025
Les persones senzilles són les úniques que no cerquen la felicitat.
Vladimir Holan
més roses
sant magí de la brufaganya, pontils
la segarra
maig 2024
“… Però també moren les paraules totes soles, que passen sovint per una primera fase d’oblit progressiu i acaben finalment com una espècie de romanalla incomprensible del passat”.
Antoni Dalmau rodamots.cat
“No vivim en un país, vivim en una llengua. Una pàtria és això, i res pus”
Biel Mesquida, Closca de lletra. VilaWeb
.
mostela
Podria ser que ara la gent anés més a la veu i no se’n fes de mosteles, però més aviat deu ser que ja no es fa servir aquesta paraula. Llàstima, doncs.
Je n’ai pas peur de la route
Faudrait voir, faut qu’on y goûte
Des méandres au creux des reins
Et tout ira bien là
Le vent nous portera
Ton message à la Grande Ourse
Et la trajectoire de la course
Un instantané de velours
Même s’il ne sert à rien va
Le vent l’emportera
Tout disparaîtra mais
Le vent nous portera
La caresse et la mitraille
Et cette plaie qui nous tiraille
Le palais des autres jours
D’hier et demain
Le vent les portera
Génétique en bandoulière
Des chromosomes dans l’atmosphère
Des taxis pour les galaxies
Et mon tapis volant, dis?
Le vent l’emportera
Tout disparaîtra mais
Le vent nous portera
Ce parfum de nos années mortes
Ce qui peut frapper à ta porte
Infinité de destins
On en pose un et qu’est-ce qu’on en retient?
Le vent l’emportera
Pendant que la marée monte
Et que chacun refait ses comptes
J’emmène au creux de mon ombre
Des poussières de toi
Le vent les portera
Tout disparaîtra mais
Le vent nous portera
Tuti: catapulta, cupulat

Bon dia, dimecres, 7 d’octubre, 2026
santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 7 d’octubre2026 Santa Coloma de Queralt La Segarra

Bon dia, diumenge, 4 d’octubre 2026
avui al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Bon dia, dimecres, 30 de setembre, 2026
cap a guialmons, les piles la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 30 de setembre 2026 Santa Coloma de Queralt

Bon dia, diumenge, 27 de setembre 2026
ahir al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura
MONTSE RUMBAU Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura Sant Jaume. Montargull. 2015 . El cognom Ralduga, d’on devia

Bon dia, dimecres, 23 de setembre, 2026
boira a les fondalades avui al matí santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 23