Núvols cap al tard, des de Valldeperes. Pontils, Baixa Segarra.
8 de juliol 2025
Tal dia com avui de 1240, Jaume I crea la institució dels Jurats. A la ciutat eren sis, i a les poblacions foranes tres o quatre, anomenats jurats de fora. El jurat en cap havia d’ésser cavaller, el segon i el tercer ciutadans, el quart i el cinquè mercaders i el sisè menestral. Més info: ca.wikipedia.org
14° a les set del matí. 73% d’humitat relativa. Cel amb algun llegany. Fa una mica de serè i en farà més; en tindrem fins a la tarda que farà marinada. De sol també en farà.Temperatura màxima: 28°. Meravella de matí excepcionalment fresc i agradable.
Avui és Sant Adrià. Per molts anys.
“Cosa feta, consell dat”
Bon dia
Santa Coloma de Queralt
La Segarra
República, ocupada, de Catalunya
“No t’han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble”.
Vicent Andrés Estellés
“Fer el que és útil, dir el que és just i contemplar el que és bell; n’hi ha prou per a tota una vida.”
T.S.Eliot
Don’t follow me. I’m lost too.
Vés-te’n cada dia al llit sabent una cosa més –o vés-hi amb qui la sàpiga–
Tribus de la Segarra
El covard s’anomena a si mateix prudent.
Publili Sirus ca. 93 aC
al matí ara fa un any
santa coloma de queralt
la segarra
juliol 2024
Verdegen encara aquells camps
i duren aquelles arbredes
i damunt del mateix atzur
es retallen les meves muntanyes.
Allí les pedres invoquen sempre
la pluja difícil, la pluja blava
que ve de tu, cadena clara,
serra, plaer, claror meva!
Sóc avar de la llum que em resta dins els ulls
i que em fa tremolar quan et recordo!
Ara els jardins hi són com músiques
i em torben, em fatiguen com en un tedi lent.
El cor de la tardor ja s’hi marceix,
concertat amb fumeres delicades.
I les herbes es cremen a turons
de cacera, entre somnis de setembre
i boires entintades de capvespre.
Tota la meva vida es lliga a tu,
com en la nit les flames a la fosca.
A MALLORCA, DURANT LA GUERRA CIVIL
Imitació del foc
Bartomeu Rosselló Porcel
camins avui al matí
guialmons, les piles
la segarra
juliol 2024.
Goita!
el castell de queralt al matí
des de guialmons, les piles
la segarra
juliol 2024
Josep Lluís Arimany Nicolau (la Garriga, 11 d’octubre de 1923 – Granollers, 20 de febrer de 1999), fou un reconegut metge pediatre i pintor Català. El seu estil naturalista i realista, de grans recursos tècnics basat en el gran domini del dibuix, tracta principalment el retrat i la figura, especialment la femenina; ballarines i nus, que el situen en la línia de la millor tradició de la pintura catalana del seu gènere, i també bodegons i unes darreres incorporacions de pintura abstracta. La darrera etapa va estar emmarcada dins de la seva obra mística.
La tècnica utilitzada per Arimany és principalment l’oli sobre tela o sobre paper, amb un fort component del dibuix, on feia servir el llapis de mina de plom, principalment. Viquipèdia
de matí
des de guialmons, les piles
la segarra
juliol 2023
Una dona pública es distingeix d’un home públic en el fet que els favors que fa la dona són infinitament més barats.
Noel Clarasó
la figuera, ahir
viladeperdius, pontils
la segarra
juliol 2025
Va ser una de les primeres veus de Catalunya Ràdio, on va treballar d’ençà del 1983. Va fer el primer programa que va emetre l’emissora, la nit de Sant Joan d’aquell any. Al setembre va ser també al davant del primer programa que es va emetre de manera regular: El lloro, el moro, el mico i el senyor de Puerto Rico, en col·laboració amb Quim Monzó i Ramon Barnils, amb els quals formava La Mercantil Radiofònica, una de les propostes més creatives de la història del periodisme radiofònic a Catalunya. Després va venir El mínim esforç i, més tard, L’orquestra, desaparegut just abans dels Jocs Olímpics del 1992, per les declaracions que hi va fer un tertulià trencant el mur de silenci al voltant de la detenció de periodistes a les redaccions de El Temps i de El Punt per part de la Guardia Civil, en el que vindria a anomenar-se Operació Garzón. Després d’això, en Vendrell va patir la resta de la seva vida un ostracisme radiofònic.
Avui, vint-i-quatre anys de la seva mort.
panorama amb sant miquel
des de valldeperes, pontils
la segarra
juliol 2025
“Mentir és fàcil. Però és solitari.”
Victoria Schwab
The Archived
santa fe de montfred
civit, talavera
la segarra
juliol 2022
La llibertat és aquella facultat que augmenta la utilitat de totes les altres facultats.
Immanuel Kant
sol ixent
santa coloma de queralt
la segarra
juliol 2024
“… Però també moren les paraules totes soles, que passen sovint per una primera fase d’oblit progressiu i acaben finalment com una espècie de romanalla incomprensible del passat”.
Antoni Dalmau rodamots.cat
“No vivim en un país, vivim en una llengua. Una pàtria és això, i res pus”
Biel Mesquida, Closca de lletra. VilaWeb
.
creure
Obeir; fer allò que altre diu que es faci, diu el DCVB, en la tercera entrada. Una manera de dir obeir ben nostra. Més aviat es feia servir amb el tracte amb els infants, de qui s’espera que facin cas i obeeixin els grans.
sant miquel des de valldeperes
pontils, ahir
la segarra
juliol 2025
Nom de verge que vola, ulls que sempre brillen
cada dia despertes enredada amb es llençols
un raig de llum que dibuixa una mirada molt tendra
Em tornaria loco, mai no et voldria perdre
Somiava que un dia ballaríem pell a pell
no em pensava que estaríem tan de temps tocant el cel
Em fas l’ullet i em recordes nits d’amor amb espelmes
llits d’arena amb sa lluna plens d’aromes de perles
S’ombra que tu em fas guarda moltes penyores
amb tu es dies són clars es mal moments s’esborren
Passejant vora la mar mirarem com surt sa lluna
sa cara se t’il·luminarà amb sal i dolçura
Boqueta de pinyons amb mel que m’agrada
t’ho diré a s’orella: t’estim mil vegades
Passejant…
SAL I DOLÇURA
Tuti: desficaci

Bon dia, dimecres, 7 d’octubre, 2026
santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 7 d’octubre2026 Santa Coloma de Queralt La Segarra

Bon dia, diumenge, 4 d’octubre 2026
avui al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Bon dia, dimecres, 30 de setembre, 2026
cap a guialmons, les piles la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 30 de setembre 2026 Santa Coloma de Queralt

Bon dia, diumenge, 27 de setembre 2026
ahir al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura
MONTSE RUMBAU Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura Sant Jaume. Montargull. 2015 . El cognom Ralduga, d’on devia

Bon dia, dimecres, 23 de setembre, 2026
boira a les fondalades avui al matí santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 23