Avui al matí. Santa Coloma de Queralt. A la Baixa Segarra. foto: tribus de la segarra
Bon dia 16 de setembre
Santa Coloma de Queralt La Segarra República, ocupada, de Catalunya
Avui:
Avui fa 20 anys que l’L’ICANN –Internet Corporation for Assigned Names and Numbers– aprobava el domini .cat per a la comunitat lingüística i cultural catalana. ca.wikipedia.org
19° a les vuit del matí. 93% d’humitat relativa. Cel amb molts lleganys. Vent inapreciable. Farà un dia enlleganyat segons la previsió, i el termòmetre fins a 23°.
Avui és Sant Cebrià i Sant Corneli. Per molts anys.
“Secret de tres, no val res”
Ningú no és feliç, sinó per comparació.
Thomas Shadwell (1642-1692), dramaturg anglès
el Castell de queralt des de santa Coloma de queralt. la segarra. setembre 2023. foto tribus de la segarra
Dóna’m la mà que anirem per la riba
ben a la vora del mar
bategant;
tindrem la mida de totes les coses
només en dir-nos que ens seguim amant.
DONA’M LA MÀ
Joan Salvat-Papasseit
aguiló a la tarda santa coloma de queralt la segarra setembre 2023. foto tribus de la segarra
avui al matí. des de santa coloma de queralt. la segarra. setembre 2025. foto tribus de la segarra
Goita!
sant miquel, avui. des de santa coloma de queralt la segarra setembre 2025. foto tribus de la segarra
Iu Pascual i Rodés (Vilanova i la Geltrú, 28 d’octubre de 1883 – Riudarenes, 29 de juliol de 1949) va ser un pintor paisatgista. Deixeble de Joan Llimona al Cercle Artístic de Sant Lluc, es va especialitzar en la pintura de paisatge, i va destacar per les seves representacions bucòliques i tradicionals. En una primera etapa, la seva pintura és d’un cromatisme intens, que evoluciona cap a un acostament a la natura. Va col·laborar amb Antoni Gaudí en les pintures murals del vestíbul de La Pedrera i va participar en la restauració de la Catedral de Mallorca. Va dissenyar els vitralls del monestir de Montserrat.
Viquipèdia
al matí santa coloma de queralt. la segarra. setembre 2024. foto tribus de la segarra
Per jutjar com incomodem parlant de nosaltres mateixos,
hem de tenir en compte com ens incomoden quan parlen d’ells mateixos.
Madame de Sévigné
(1626-1696) Escriptora
a la plaça. santa coloma de queralt la segarra setembre 2024. foto tribus de la segarra
Ens podem asseure a la nostra biblioteca i, així i tot, ser a tots els racons de la terra.
John Lubbock
aguiló des de santa coloma de queralt. la segarra. setembre 2024. foto tribus de la segarra
Tot m’és sender, tot platja,
I onsevulla tinc port;
Pertot la teva imatge
M’és oasi i miratge
I d’un sospir faig nord.
ONSEVULLA TINC PORT fragment
J.V. Foix
la vila, avui. santa coloma de queralt. la segarra. setembre 2025 foto tribus de la segarra
Cercar la felicitat és meravellós, trobar-la és terrible. Ens costa d’acceptar-ho. Ens costa molt acceptar que les metes són un invent. Si li posem un ascensor a la muntanya, no el farà servir cap alpinista, ja que per ell, «fer el cim» no és més que un pretext en el seu desafiament d’escalador. Això s’aplica a totes les coses de la vida.
Dalmiro Sáenz, escriptor. 1926 – 2016
avui al matí. santa coloma de queralt. la segarra setembre 2025. foto tribus de la segarrra
tenir molta terra a l’Havana
“Bravejar de riquesa dubtosa o només suposada.” Així ho trobem al DCVB.
Aquesta frase l’he sentida dir en la meva jovenesa, en el sentit que ho diu el DCVB. S’ha perdut boi del tot, i no per falta de bravejadors i fatxendes, a fe de Déu. Potser l’incert éxit de la revolució cubana hi ha ajudat, si em permeteu la ironia.
contrast i argençola des d’aguiló, santa coloma de queralt la segarra setembre 2024. foto tribus de la segarra
Tuti: alzinada

Bon dia, dimecres, 7 d’octubre, 2026
santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 7 d’octubre2026 Santa Coloma de Queralt La Segarra

Bon dia, diumenge, 4 d’octubre 2026
avui al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Bon dia, dimecres, 30 de setembre, 2026
cap a guialmons, les piles la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 30 de setembre 2026 Santa Coloma de Queralt

Bon dia, diumenge, 27 de setembre 2026
ahir al matí aguiló santa coloma de queralt la segarra fotos tribus de la segarra Bon dia, diumenge

Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura
MONTSE RUMBAU Quan Montargull era ple de vida. Els Ralduga i una filla de Ventura Sant Jaume. Montargull. 2015 . El cognom Ralduga, d’on devia

Bon dia, dimecres, 23 de setembre, 2026
boira a les fondalades avui al matí santa coloma de queralt la segarra. foto tribus de la segarra Bon dia, dimecres 23